|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1702 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Zajęcie dla dzieci 6 - letnich pt.: "Kto ważniejszy?" spór czterech Pór Roku; wykorzystanie metody aktywizujacej - dyskusji oraz wizualizacji. Konspekt zajęcia dla 6 - latków podsumowujacy wiadomości o porach roku. Scenariusz zajęcia dla dzieci 6 - letnich Temat : Kto ważniejszy? – utrwalenie wiadomości o porach roku wykorzystaniem metody aktywizującej - dyskusji Cele ogólne:
- zna cztery pory roku i wie jakie są charakterystyczne cechy dla każdej z nich
- wyrabianie umiejętności łączenia różnych form ruchu ze śpiewem; estetyczne poruszanie się w takt muzyki
Cele operacyjne:
- uczy się wyrażać swoje opinie i bronić swoich argumentów w sporach
- czyta ze zrozumieniem (przyporządkowuje napisy do danej pory roku)
- rozpoznaje piosenki nucone bez słów
- potrafi wskazać prawą i lewą rękę
Środki wspomagające: korony na głowę dla czterech pór roku; wirujące pompony wykonane z bibuły karbowanej dla każdego dziecka; nagranie z piosenką pt. „Rok”, dwa duże kartony podzielone na cztery części, dwa komplety rozsypanek wyrazowych (około 20 wyrazów; np.: krokus, parasol, bałwan, listek, słoma, motyl itp.), mazaki i kredki. PRZEBIEG:
- Zabawa taneczna integracyjna pt. „ Pracujące pory roku”( na melodię popularnej piosenki pt. „Praczki”)
- Malujemy obrazy wyobraźnią – dzieci leżą na dywanie z zamkniętymi oczami; nauczyciel opowiada dzieciom to co mają zobaczyć oczami wyobraźni:
I- Jesteśmy w lesie. Spacerujemy, a pod nogami szeleszczą liście . Liści jest bardzo, bardzo dużo i mają przepiękne kolory . Zaczyna padać drobniutki deszczyk. Wszyscy chowamy się pod wielki parasol pani. II- Teraz jesteśmy w górach.. Pada drobniutki śnieżek . Do nóg mamy przypięte narty, a na wielką górę wciąga nas wyciąg orczykowy. Podziwiamy wspaniałe zaśnieżone góry. III- Jesteśmy w sadzie. Drzewa pokryte są różowiutkimi i białymi kwiatkami. Czujemy ich cudowny zapach. Trawa jest zieloniutka, pokryta dywanem żółtych mleczy i białych stokrotek. Słychać piękny śpiew ptaków. IV- Jesteśmy nad morzem. Leżymy na rozgrzanym piasku. Słońce ogrzewa nasze ręce, nogi i twarze. Podnosimy się . widzimy rozbryzgujące się fale wody na brzegu. Pragniemy się w niej ochłodzić. Pędzimy co sił w nogach i rzucamy się na wodę.
- Dzieci siadają półkolem na krzesełkach. Nauczyciel zadaje dzieciom krótkie zagadki słowne dotyczące nazw miesięcy (wynikające z treści znanej dzieciom piosenki)
- sypie śnieg na drogi
- ciągnie tuzin sani
- w wielkim śniegu zgubił buty
- słońce niesie w darze
- z kwiatów wianki plecie
- pachnie cały kraj , bo nadchodzi ……..
- niesie nam w koszu czereśnie
- jest gorący jak piec ……
- jak zniknie w lesie nie ma lata
- koszyk grzybów niesie
- idzie w płaszczu lnianym
- kiedy nie ma liści w sadzie?
- Rozmowa pór roku – nauczyciel wybiera cztery dziewczynki na pory roku i zakłada im korony. Każda z dziewczynek może dobrać sobie spośród chłopców pomocnika. W trakcie rozmowy muszą one udowodnić, dlaczego każda jest ważna, a może nawet jest najważniejsza. / Nauczyciel może zapisywać niektóre argumenty na wcześniej przygotowanej tablicy. /
- Wspólne śpiewanie piosenki pt. „Rok” . Dzieci otrzymują kolorowe pompony i w czasie śpiewu estetycznie poruszają się w rytm muzyki. Zwrócenie uwagi na dwa rodzaje nastrojów próba ilustrowania ich ruchami pomponów.
- Przyporządkowywanie napisów do pór roku – nauczyciel dzieli dzieci na dwa zespoły. Każdy zespół dostaje duży karton podzielony na cztery części oraz komplet wyrazów do odczytania. Zadaniem dzieci jest odczytywać wyrazy i przyporządkowywać je do odpowiedniej pory roku / nakleić/.
- Na zakończenie dzieci również w zespołach wykonują kredkami i mazakami odpowiednie ilustracje rysunkowe.
- Omówienie wszystkich ilustracji.
napisała: Elżbieta Miksa- Kogut |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|